Tiramisu na diecie

,


Składniki:
Biszkopt:
- 4 jajka
- 4 łyżki skrobi
- łyżeczka proszku do pieczenia
- aromat migdałowy lub inny
- słodzik (ja dałam 3 łyżki żeby ciasto było mało słodkie, wtedy ładnie komponuje się z słodką masą)
Masa:
- 600 g twarogu zmielonego lub mascarpone chude
- 200 g jogurtu naturalnego
- pół szklanki wrzątku
- 2, 5 łyżeczki żelatyny
- słodzik (ja dałam 4 łyżki)
Ponadto sos:
Szklanka wrzątku, kawa lub herbata, aromat migdałowy lub rumowy- wszystko razem wymieszać.
Wykonanie:
Żółtka utrzeć ze słodzikiem i aromatem, dodać skrobię i ubitą na sztywno pianę z białek. Piec 25 min. w temp. 180st. (tortownica).
Żelatynę rozpuścić we wrzątku, zmiksować z jogurtem i serem.
Biszkopt przekroić na pół. Ułożyć na tortownicy jedną warstwę, polać sosem i wyłożyć połową masy. Przykryć drugim plackiem, polać sosem i wylać masę. Na wierzch masy posypać kakao.
By masa stężała wstawić na co najmniej godzinę do lodówki. Smacznego

5 komentarzy:

  1. Ok ok pięknie i ładnie ale ile kawałek takiego ciasta ma kcal????????? Nie ukrywam że mam ogromną ochotę ja takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, szczerze to nie obliczałam kaloryczności... jak byłam na diecie jadłam to bez przerwy i chudłam, wszystkie składniki nie dostarczają zbyt dużo kalorii i ciasto ma dużo białka, więc od takiego ciacha na pewno nie przytyjesz :) pozdrawiam

      Usuń