Czernina


Składniki:
1 kaczka
3/4 szklanki krwi z kaczki (wymieszanej z odrobina wody i 2 łyżkami octu oraz z 2 łyżkami mąki i 1 łyżką cukru)
włoszczyzna
natka pietruszki
koperek
5 szt. śliwki suszonej
jabłko małe
liść laurowy
sól, pieprz, vegeta
marynata ze śliwek w occie (do smaku)
1 łyżka cukru

Wykonanie:
Kaczkę porcjujemy, wkładamy do garnka, zalewamy wodą i dodajemy sól, gotujemy na wolnym ogniu, co jakiś czas zbierając powstałą pianę i szumy.
Gdy zbierzemy ostatnie szumy do gotującego się rosołu dodajemy włoszczyznę i przyprawy, gotujemy do miękkości mięsa (ok. 1, 5 h).
Po tym czasie dodajemy śliwki i pokrojone na kawałki, obrane jabłko, gotujemy, aż całkowicie zmiękną (ok. 30 min).
W miseczce ucieramy mąkę z łyżka cukru, dodajemy odrobinę wody, ocet i stopniowo, ciągle mieszając, dolewamy krew z kaczki. Na koniec, mieszając, dolewamy pół szklanki zupy i wlewamy z powrotem do garnka, mieszając doprowadzamy do wrzenia.
Do zupy dodajemy marynatę ze śliwek w occie do smaku i jeśli trzeba doprawiamy solą i pieprzem.
SMACZNEGO

* Czerninę podajemy z chlebem, ziemniakami, makaronem lub kluskami szarymi.
* Jeśli chcemy, by zupa była bardziej gęsta dodajemy więcej mąki.

6 komentarzy:

  1. O pamiętam czerninę, zawsze w dzieciństwie jadłam ją u babci na wsi- nie wiedząc jak sie ją robi bardzo mi smakowała. Zrobię ciekawe czy moim brzdącą posmakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz w życiu robiłam taką zupę i co najlepsze zrobię ją jeszcze nie raz. Smakuje świetnie i wykwintnie. Polska kuchnia rządzi i rządzą twoje przepisy

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czerninę, ale zupełnie nie mam czasu aby ją sobie przygotować od podstaw ( trochę przeraża mnie też zdobycie krwi). Kupuje więc gotowy koncentrat marki Sagwiaz, dzięki któremu mogę szybko przygotować tą pyszną zupę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz słyszę o takim koncentracie, muszę wypróbować :)

      Usuń
  4. Uwielbiam czerninę, ale zupełnie nie mam czasu aby ją sobie przygotować od podstaw ( trochę przeraża mnie też zdobycie krwi). Kupuje więc gotowy koncentrat marki Sagwiaz, dzięki któremu mogę szybko przygotować tą pyszną zupę

    OdpowiedzUsuń