Gulasz z plackami

W Internecie znalazłam przepis na gulasz wg przepisu Magdy Gessler (pamiętam odcinek "Kuchennych rewolucji" kiedy właśnie go robiła). Postanowiłam go wypróbować i co... masakra- gulasz miał w sobie takie ilości papryki mielonej, że wcale go się przełknąć nie dało... (na kg mięsa wychodziło w sumie 8 łyżek papryki- szok).
Ale na szczęście mięsko dało się uratować... zrobiłam własny sos i wszyscy zajadali się, aż się uszy trzęsły ;)

Gulasz



Składniki:
na gulasz:

- kg mięsa wieprzowego (ja dałam karkówkę)
- dwie średnie papryki
- cebula
- sól, pieprz, liść laurowy, papryka ostra i słodka, kminek, 2 ząbki czosnku
- łyżka mąki
- sezonowe grzyby (wcześniej ugotowane)

na placki:

- ziemniaki
- mąka
- sól, pieprz
- cebula


Wykonanie:
Mięso kroimy w dość duże kawałki, czosnek rozdrabniamy. Mięso nacieramy czosnkiem, solą i kminkiem, odstawiamy na ok. 3h. Po tym czasie mięso podsmażamy na oleju, dodajemy paprykę mieloną, cebulę, pokrojoną w plasterki paprykę czerwoną, grzybki, pieprz i łyżkę mąki, smażymy jeszcze chwilkę, zalewamy wodą (by mięso się przykryło), dodajemy liść laurowy i gotujemy na wolnym ogniu by mięso zmiękło. W razie potrzeby przyprawiamy i jeżeli jest za rzadkie dodajemy odrobinę mąki.

Ziemniaki na placki ucieramy, dodajemy przyprawy i utartą cebulę, mieszamy dodajemy mąkę, mieszamy. Smażymy na oleju, nakładając łyżką placuszki na patelnię.

Na talerzu kładziemy placuszki, obok gulasz. Placuszki polewamy śmietaną- doskonale smakuje również posypane natką pietruszki- smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz